Konon-kononnya ceramah Anwar Ibrahim di FELDA Cemplak dihadiri lebih 3000 orang oleh portal berita Suara Keadilan Online. Namun Selangor Kini yang juga merupakan wadah media PKR-DAP pula melaporkan hanya sekitar 500 orang yang hadir. Sumber yang lain pula memberitahu, jumlah penonton tidak sampai pun 300 orang dan kebanyakan daripada mereka adalah orang luar, bukannya warga FELDA Cemplak, Labis. (BLOG PISAU)


Tak cukup dengan itu, ada pula khabar, sekumpulan warga FELDA Cemplak dah buat laporan polis berhubung ceramah tanpa permit dan tanpa kebenaran pihak berkuasa membabitkan Anwar Ibrahim itu.

Mazlan Aliman punya kenyataan, macam penoreh terbau getah sekerap pada musim harga getah mahal. Hebat sungguh, sampaikan UMNO pun dikatakannya ketar lutut sebab Anwar Ibrahim berceramah.

Kempen secara rasmi belum pun bermula tetapi Pakatan sudah mula hingar tentang beberapa risalah yang banyak ditemui di ketiga-tiga buah FELDA dalam DUN Tenang tentang penyelewengan yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat, khususnya DAP yang disifatkan sebagai fitnah. Mungkin kerana itulah, Pakatan Rakyat terpaksa mengimport Anwar Ibrahim yang cukup dikenali sebagai kaki ceramah degar-degar untuk counter-attack risalah-risalah berkenaan.

UMNO belum lagi menggerakkan jenteranya. PKR dan DAP sudah pun mendahului PAS walaupun dikhabarkan PAS yang akan bertanding di kerusi berkenaan. Kecuali Mazlan Aliman yang dikatakan pakar dalam menangani ketegaran warga FELDA, para pemimpin PAS yang lain belum lagi turun dan berkampung.

Masa masih ada 17 hari lagi sebelum kempen secara rasmi bermula. Anwar perlu menggunakan kesempatan itu untuk melarikan kisah Karpal Singh yang didesak untuk mendedahkan bukti dan pengetahuannya tentang kes liwat pertama di mahkamah. Karpal Singh adalah Ketua Peguambelanya daripada 12 orang peguam-peguam mahal yang diupah oleh Anwar Ibrahim. Dan Karpal Singh juga pada 1997 merupakan orang pertama yang mendedahkan perangai Anwar Ibrahim yang suka meliwat setelah bertemu dengan Ummi Hafilda dan Azizan Abu Bakar....

Jeng jeng jeng....

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...