Ramai pihak berpendapat Kuli sudah sampai masanya untuk bersara. Kerana jika Kuli tidak bersara maka dia akan meracau....cau....cau...cau.

Mat Panas rasa Kuli nik pikiak macam dia tu satu taraf dengan Tun Dr M. Same level la. If people respect Tun M, other people also must respect him. After all he is a raja or tunku. Never mind.

Apabila Kuli cakap dia tak kacau orang tapi hanya sokong GEGAR orang pun pelik kerana dia adalah seorang ahli UMNO. Mat Panas rasa dia ni kemaruk hendakkan jawatan.

Kerajaan bagi duit ehsan dia kata macam lain pulak. Konon nak perjuangkan hak rakyat Kelantan. OMG. Apa dah jadi dia ni? Please....Mat Panas yang kawin dengan orang Kelantan pun tak rasa KULI boleh bercakap bagi pihak orang Kelantan. Sanak saudara kata, dia tu cakap kerana ada kepentingan. Nak menonjolkan diri agar sama taraf dengan Tun DR M.

Please....Tun M lain, Kuli lain. Mat Panas dah rasa panas ini. Cau ...cau ....cau.




Datuk Seri Anwar Ibrahim sekali lagi memfailkan permohonan bagi menangguhkan prosiding perbicaraan kes liwatnya yang dijadualkan Selasa ini. Peguamnya, SN Nair memberitahu pemberita bahawa beliau memfailkan permohonan itu di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi.

Amat Panas:
Ish.. ish.. semakin terserlah'lah kebenaran Anwar sebagai seorang peliwat professional, tak payah tunggu keputusan makamah segala tindak tanduk dia dah membuktikan dia bersalah. Putarbelit si Gay Tua Bangsat, biasalah..berlakon alim tapi putar belit mengalahkan Yahudi.

La ni dia anak-beranak pakat gelak tengok orang marah dia tangguh-tangguh tiap kali dia berjaya mintak tangguh tiap kali itu lah dorang anak-beranak gelak pecah perut sebab banyak yg kecewa bila kes dia ditangguh, pasai ramai nak kes ini diselesaikan segera, dia tak mahu kes selesai cepat.. nanti tamat kes dia tak popular lagi, orang akan lupa kat dia, pasai takde kes sensasi nak diperbincangkan.

Selama ini, setiap kali mahkamah tangguh kes.. penyembah aljuburi selalu kata hakim yang tangguh depa tak kata pihak aljuburi yang mintak tangguh dan hakim meluluskan, sekarang penyembah aljuburi dah tak boleh nak buang tahi yang betui-betui jatuh atas kepala dorang bila terang-terang nampak anak Ibrahim yang selalu mintak tangguh kes, hakim mahu lulus atau tidak itu lain punya story. Kahkahkah!

Memang masakan tiba sama ada anak Ibrahim ni sempat bersihkan nama dia atau tidak, kerana umor dia pun lanjut pun mungkin ALLAH akan ambik dia dalam nama yang busuk, dia lebih takut manusia dari takut Allah. Ops! lagi pun tak pasti dia islam atau tidak entah cuma slam saja.. 'i' hilang Hahaha!. Nanti jap, aku nak pi cari huruf i yang ilang tu, wakakaka!






Krisis Pakatan Rakyat (PR) semakin serius apabila ia merebak ke negeri Pulau Pinang selepas Ketua Menteri, Lim Guan Eng hari ini dikritik keras oleh Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim yang melabelkan Setiausaha Agung DAP itu sebagai pemimpin diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis. Pembangkang itu harus berhenti bertolak ansur dengan pemimpin dari Melaka terbabit yang gagal melaksanakan janji-janji mereka yang 'ditabur' pada pilihan raya umum lalu.


Lim menjadi bebanan kepada PR Pulau Pinang jika dia terus memerintah dengan gaya diktatornya. Lim tidak gemar dikritik. Beliau juga melabel mereka yang mengkritiknya sebagai ejen Barisan Nasional, malah rakan-rakan DAP juga tidak boleh membantah jika beliau membuat sesuatu keputusan. Antara janji-janji manis pilihan raya itu adalah pilihan raya majlis tempatan dan sistem tender terbuka. Tetapi apa yang dilakukannya sekarang lebih teruk dari Barisan Nasional (BN) kerana dia sendiri yang mempengerusikan lembaga tender.


Ia amat memalukan apabila projek-projek dianugerahkan kepada kroni, Lim tidak sesuai sebagai Ketua Menteri kerana beliau bukan dari kalangan rakyat tempatan dan tidak memahami tentang sentimen tempatan. Beliau juga gagal membawa pelabur luar walaupun telah ke seluruh dunia untuk menarik pelabur. Pengundi tahu, rakyat Pulau Pinang sangat teliti dengan perkembangan ekonomi.

AmatPanas:

Sekarang sudah jelas sekali yang Lim Guan Eng Hampeh ni memang tak boleh pakai sebab kalau kat Melaka dah kena reject, apatah lagi kat Penang? Macam mana Penang boleh angkat dia, aku pun tak tahu. Mungkin ada rasuah? Meh suruh SPRM siasat! Takyah la kot, buang masa SPRM je siasat manusia hampeh ni talam 10 muka ni. "Siot je bagi kes Ketua Menteri kaki disko ni". Memang padan muka gambar Lim kena bakar ngan penduduk kampung Buah Pala tahun lepas. Semasa pilihanraya mulut bukan manyak sinang janji itu ini tapi lancau la satu haram pun tak tertunai.

Baca berita atas tu betol-betol, dia cakap nak buat tender terbuka tapi yang menjadi pengerusi lembaga tender tu siapa? Dia juga, takde masalahnya dia menjadi pengerusi.. menjadi masalahnya apabila semua tender dia bagi kroni dia je yang buat. Buktinya? Ni dia.. tengok gambar ni.. gambar kroni dia mengampu dia habis-habisan. Dalam bahasa english kata "KISS BUT!" ataupun "KISS ASS'HOLE!" Agak-agaknya kalau meninggal dunia, ada tak orang nak sponsor papan tanda macam ni?


Ah.. baru ingat, nama kroni itulah ialah BannerKing Kong Kepala Hotak Korang Berjambol 8 Keturunan!! Susah plak eh bila cina lahabau ni jadi Ketua Menteri, habis kroni sendiri dibalunnya. Ade ke peniagaan Banner orang melayu bernama BANNER KING? Setahu aku takde, paling-paling nama yang biasa orang melayu letak ialah PRINTING COMPANY. Paling koman la, tapi Banner King Kong ni confirm cina yang punya. Cina tolong Cina katakan... nama pun kroni, ye tak? Buat apa Cina nak tolong Melayu? Kalau ada pun, percentage'nye kecil gile.


Teringat hari tu, ade ahli DAP Penang letak jawatan dan keluar parti kononnya tak sanggup nak kritik parti sendiri dan ex ahli DAP tu join PCM plak untuk kritik kerajaan negeri Penang. Woit lahabau! Bukankah ini bermaksud "sesiapa yang mengkritik Lim adalah agen-agen Barisan Nasional"?? Oo.. PCM tu parti komponen BN ke? Bukan.. nyatalah pemergian ex ahli DAP itu bukan kerana takut mengkritik DAP tetapi di ancam oleh DAP sendiri agar tidak membuka/menyebarkan kebenaran yang sebenarnya! Mulut dah kena Tutup! Dia masuk PCM hanya untuk mengaburi mata penyokong bahawa DAP Penang tidak menghadapi masalah dalaman!

Lim..Lim.. apa punya keturunan la dia ni.. Kalau seorang pemimpin tak boleh dikritik, alamatnya pemimpin itulah yang paling bodoh, bahlol dan sememangnya pemimpin itu berasal dari keturunan yang bodoh sombong.



















Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dibidas kerana dikatakan memberi gambaran tidak tepat mengenai isu kalimah "Allah" dalam tulisannya dalam akhbar luar negara bagi tujuan politik. Datuk Wira Syed Ali Alhabsee berkata Anwar juga sedang giat melobi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) luar negara untuk memburukkan imej kerajaan berhubung isu kalimah 'Allah'.

Perbuatan beliau bersekongkol dengan negara luar termasuk media asing amat membimbangkan kerana apa yang sebenarnya berlaku di negara ini berhubung isu kalimah Allah telah diputarbelitkan. Anwar menuduh kononnya kerajaan gagal menangani isu serangan ke atas beberapa gereja Kristian dan rumah ibadat agama lain tiga minggu lalu. Tindak-tanduk itu merupakan satu pengkhianatan dan memberi gambaran seolah-olah kerajaan Barisan Nasional (BN) yang didokong UMNO telah menzalimi kaum minoriti di negara ini. Beliau mengulas artikel Anwar dalam The Wall Street Journal yang bertajuk "Muslim Have No Monopoly over Allah" (Orang Islam Tidak Mempunyai Monopoli terhadap Allah) baru-baru ini.

AmatPanas:

Tu la..mulut rakyat kata sekarang ni, "kerana kepentingan peribadi dalam politik, agama Islam sanggup digadaikan". Kalau orang kata Anwar ni pejuang agama Islam, dah lama Karpal Singh kena hentak, dah lama mangkok-mangkok hayun DAP ni kena tampar ngan Anwar. Tapi amat malang sekali melayu Pakatan ni bebal sangat terus menerus mengundi Anwar Ibrahim sehingga fikiran mereka terpesong. Siapa tak tahu Anwar ni seorang pemidato yang hebat? Dia bercakap bohong pun orang percaya, tapi bohongnya itu terlaksana atau tidak?

Nak kata dia ni ade kaitan dengan yahudi, kang ade plak pembaca kata AMATPANAS ni menulis tanpa fakta. Oh! Aku peduli apa? Habis semua blogger's pro (taik la pro) pembangkang selama ini menulis menggunakan fakta yang betul? PERGI MAMPOS laaaa!

Apa-apa pun, melayu sokonglah Anwar dan nescaya Islam di negara ini akan semakin ditindas dan hak-hak bumiputra akan dilupuskan sedikit demi sedikit. Pada masa itu, merasalah sendiri akibatnya daripada menyokong perjuangan seorang peliwat yang hanya mementingkan agenda peribadi.






Ramai pihak yang mengatakan akan berlakunya perubahan kabinet tidak lama lagi. Bukan kitchen kabinet tetapi kabinet Dato Seri Najib Razak. Some said, it will happens in February or March.

Yang menariknya nama Khairie, menantu TunLah dikatakan akan masuk dalam kabinet. Ramai yang cakap Tok Jib akan bagi tempat kepada teman hidup nori ni.

Dulu orang-orang kata, KeJut akan dapat post Timbalan Menteri Pelancongan. Kali ni, tak tahulah. Mungkin Timbalan Menteri Kewangan. Dengar khabar, rakan-rakan KJ kat luar sudah menunggu seperti mulut buaya yang ternggangga luas padang bola.

Ramai rakan-rakan yang sedang menunggu untuk mendapatkan jawatan bagus punya di syarikat yang kerajaan ada kepentingan.

Sekarang ni, ramai kawan-kawan KeJut ada di beberapa syarikat kerajaan seperti Tabung Haji. Mereka kontrol macam raja di sana dan ada yang mendapat faedah untuk kumpul duit. Pandangan kata mungkin untuk siap sedia untuk lawan apa yang patut.

Satu lagi pandangan, ubah kabinet ini mungkin saksikan orang luar masuk. Ada cerita daripada gedung ilmu atau tempat lain yang ramai orang pandai. Kata mereka, mungkin ada orang Sabah dan Sarawak akan diberikan tempat.

Buleh ke orang jawab soal ubah kabinet ni?

Dua masjid dilempar 4 kepala babi: KPN minta rakyat bertenang

27/01/2010 12:23pm

KUALA LUMPUR 27 Jan. – Masjid Imam At-Tirmizi di Sri Sentosa di sini dan Masjid Jumhuriahdi Taman Datuk Harun, Petaling Jaya dilempar dengan objek dipercayai kepala babi hutan, awal pagi ini.

Objek yang dibungkus dengan plastik putih berserta wang tunai sebanyak RM35 itu ditemui jemaah masjid selepas selesai menunaikan solat Subuh.

Insiden yang sama turut berlaku di Taman Datuk Harun, dipercayai dilakukan kumpulan atau individu yang sama.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan yang melawat Masjid Imam At-Tirmizi hari ini meminta rakyat supaya bertenang dan tidak menimbulkan kekecohan berikutan kejadian itu.

Beliau turut memberi amaran kepada mana-mana pihak yang cuba menimbulkan ketegangan kaum agar menghentikan tindakan mereka. – Utusan


P. Balakrishnan

Posted by amatpanas at 11:27 AM 0 Comments

P. Balakrishnan, once a PI, now a world traveler or fugitivehad finally surfaced for air and once again dealing blows from behind like the coward he is.

The best and honorable thing for him to do is come home to Malaysia and set the record straight on how he is actually involved in the Altantuya case once and for all, rather than remain a liar and a cheat for the rest of his life.

From what we know of him thus far, are the two contradicting press conferences which eventually saw him fleeing the country. He was paid to lie in a Statutory Declaration and later a reversal of his action by filing another Statutory Declaration declaring the opposite. The only explanation for his actions is that he has sold his soul to the devil.

Why has he surfaced now, making appearances on the internet in various leftwing blogs ? My guess is, the money he had gotten before he fled the country is fast depleting and he is back doing what he does best, stirring-up sentiments, double-dealing and black mailingthe very same people that paid him money before.

Traveling and living around the world costs money, and from what we know from his character, extortion is the fastest and possibly the only way to sustain his present livelihood.




Dulu mimpi nak jadi Perdana Menteri. Bila berkuasa sebagai Timbalan Perdana Menteri, dia lakukan macam-macam.
Itulah Anwar Ibrahim! Saya setuju sangat dengan apa yang dikatakan oleh Cybercop melalui Kelab Penyokong
Maya UMNO (www.kpmu.net) pada 19 September 2007 melalui bahawa “ANWAR DIKTATOR BERMIMPI JADI KETUA MENTERI...”



Menurut penulis berkenaan:

Nampak sangat Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim jenis yang gila kuasa dan tidak sedar diri. Walaupun sudah acap kali dia mengkianati rakan dalam Angkatan Perpaduan Umah (APU) namun, beliau masih lagi boleh berlakon dan dengan selamba cuba mengangkat dirinya sebagai ketua kepada pakatan itu.

Dalam usahanya untuk bergelar Ketua Menteri Pulau Pinang, Anwar tanpa berselindung telah mempergunakan sepenuhnya rakan-rakannya seperti DAP dan Pas dalam usahanya untuk merialisasikan cita-citanya itu.
Kelancangan dan kebiadapan Anwar itu lebih ketara lagi apabila tanpa segan silu dan berselindung beliau telah melantik dirinya bagi mengepalai jentera parti pembangkang dalam merangka strategi untuk menawan Pulau Pinang.

Beliau juga buat-buat lupa dan sanggup membelakangkan DAP yang dikatakan turut bernafsu untuk memonopoli kerusi di negeri tersebut demi untuk memenuhi impiannya untuk bergelar Ketua Menteri di negeri kelahirannya itu.

Sebelum ini Anwar telah memperbodohkan Pas dengan memperbudak-budakkan pemimpin tertinggi Pas termasuklah Haji Hadi Awang dalam beberapa program anjuran mereka bersama, semata-mata untuk mengejar impiannya bergelar Perdana Menteri.

Tetapi, setelah beliau menyedari hakikat itu tidak mungkin tercapai, dia kini mula menconggak mimpi untuk bergelar Ketua Menteri Pulau Pinang pula. Dan, yang menjadi mangsa utamanya kini ialah DAP yang turut mengimpikan tujuh kerusi parlimen dan 22 kerusi dewan Undangan Negeri.

Jika dilihat daripada agenda Anwar, beliau seolah-olah cuba menolak hajat DAP itu bulat-bulat. Kerana Anwar sedar, jika dibiarkan, ianya akan menyekat impian dan hasratnya untuk menjadi orang nombor satu di Pulau Pinang.

Sikap bongkak Anwar itu lebih ketara apabila menerusi beberapa laporan media dengan angkuh menyatakan beliau begitu yakin dapat kalahkan Pak Lah dan seterusnya akan dapat menawan Pulau Pinang andainya pilihanraya umum diadakan selepas April ini.

Ini kerana, Anwar yakin dia akan mendapat sokongan yang padu dari parti-parti pembangkang, NGO, individu berpengaruh, bekas pemimpin-pemimpin UMNO yang marah dengan Pak Lah serta sokongan daripada rakyat Pulau Pinang.

Apa yang dapat disimpulkan ialah usaha Anwar ini tidak ubah sebagai untuk membuat come back yang gempaq tapi orang Malaysia, khususnya di Pulau Pinang pun tahu, dia tidak kemana-mana kerana banyak kerenah dilakukan Anwar ketika menjadi TPM. Dengan memulakan karier sebagai KetuaMenteri kononnya dia akan melangkah ke Persekutuan dan melalui sokongan konco-konco lamanya dalam UMNO, dia akan berusaha dapatkan kuasa. Itulah Anwar yang porak-perandakan negara pada 1997 dan 1998 dan selepas 10tahun mahu kembali ke kancah politik secara murahan.


Rata-rata mereka dalam UMNO dan pembangkang bimbang Anwar akan melaksanakan sistem diktator seandainya berjaya mengenggam Pulau Pinang. Kerana, pada mereka itulah sebenarnya sikap Anwar selama ini dan ini pernah diakui sendiri oleh bekas orang kanannya iaitu Ezam Mohd Nor.

Sumber : Guano Demo

Kecoh tul mamat nieee.....asyik Politik" KING" je




Hina sultan: Pemuda serah diri

KUALA LUMPUR 25 Jan. - Seorang pemuda yang didakwa menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail yang mangkat Jumaat lalu dalam blognya hadir menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Bharu, Kelantan, petang ini.

Lelaki berusia 29 tahun itu dikatakan menyerah diri kira-kira pukul 4.40 petang selepas artikel yang disiarkan mendapat tentangan hebat daripada pelbagai pihak di seluruh negara khususnya rakyat Johor.

Sehingga hari ini, polis Johor menerima 25 laporan terhadap penulis blog berkenaan.

Sehubungan itu, Ketua Polis Johor, Datuk Mohd. Mokhtar Mohd. Shariff menubuhkan satu pasukan khas menyiasat perkara tersebut dan memberi jaminan penulis terbabit akan diheret ke mahkamah.

Sumber memberitahu, lelaki itu akan dibawa ke mahkamah di Kota Bharu pagi esok untuk perintah tahanan reman sebelum dibawa ke Jabatan Siasatan Jenayah Komersial, Bukit Perdana petangnya.

"Sehingga malam ini, polis masih merekodkan keterangan lelaki tersebut," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Lelaki tersebut dikatakan menghina Almarhum Sultan Johor yang pernah menjadi Yang di-Pertuan Agong dalam satu artikel dan disiarkan dalam blognya, adukataruna.blogspot.com baru-baru ini.

Susulan daripada kecaman pelbagai pihak, penulis itu kemudian menyiarkan permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia terhadap keterlanjuran dirinya dalam blog sama, kelmarin.

Dia juga menarik balik artikelnya itu sebagai tanda mengaku salah dan berjanji akan memperbaiki tingkah laku dari semasa ke semasa.

Sumber memberitahu, kes itu disiasat mengikut Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998.

Sekiranya terbukti bersalah lelaki berkenaan boleh dihukum penjara tiga hingga tujuh tahun.

Siasatan kes itu difahamkan dikendalikan oleh Ibu Pejabat Polis Bukit Aman.

Sumber : Utusan


Minta maaf tidak cukup, Aduka Taruna perlu disiasat

KUALA LUMPUR, 25 Jan: Dewan Pemuda PAS Wilayah (DPPWP) bersetuju dengan pandangan Pemuda PAS Johor agar polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat blog yang menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail.

Tulisan dalam blog Adukantaruna.blogspot.com berkenaan Almarhum Sultan adalah biadap dan tidak menunjukan sikap sebagai orang yang berakhlak. Artikelnya yang bertajuk “Dah mampos buat cara mampos la" jelas membuat penyataan yang menghina.

Sebelum ini Aduka Taruna juga pernah menghina ulama mahzab dan juga isteri Rasulullah saw, Aisyah.

"DPPWP berpandangan bahawa tahap kebiadapan Aduka Taruna amat melampau dan beliau langsung tidak sensitif terhadap perasaan rakyat dan umat Islam. Keegoan beliau perlulah disiasat sebagai memperbetulkan fikrah yang kian tersesat," kata Herman Shamsudin, Timbalan Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan.

Bagi Herman, Jakim juga perlu bertindak dalam hal ini kerana minta maaf sahaja tidak cukup untung melangsaikan hutang kebiadapan dan fikrah yang mengarut Aduka Taruna.

"DPPWP tidak menolak kebebasan bersuara, tetapi kita perlu tegas dalam menghadapi kelakuan yang biadap oleh seorang blogger yang menghina ulama, keluarga Rasulullah dan Sultan. DPPWP menolak penggunaan ISA kerana perbuatan ini perlulah diselesaikan mengikut kaedah perundangan yang lebih baik," katanya dalam satu kenyuataan.

Sehubungan itu, DPPWP mengingatkan agar para blogger dan rakyat keseluruhannya agar tidak menimbulkan isu-isu yang boleh menghina Allah, Islam, Rasulullah dan keluarganya serta sultan-sultan yang memerintah di negara ini.

Isu-isu berkaitan dengan agama, bangsa dan kesultanan merupakan perkara sensitif yang perlu dibincangkan secara bijak dan berilmu, bukannya mengikut hawa nafsu, tambah beliau.

Sumber : Harakahdaily

Jangan dok hina orang sangat wahai Aduka Taruna....awak tue bagus sgt ke!! Berani buat berani ler tanggung...Insaf lerr...



Seludup pasir: Khairy gesa hentikan sindrom 'nafi'

PETALING JAYA 24 Jan. - Pihak berkuasa digesa menghentikan sindrom penafian dalam isu penyeludupan pasir ke luar negara kerana ia boleh mengelirukan rakyat yang menerima pelbagai maklumat.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin menegaskan, pihak berkuasa terlibat perlu meneliti setiap laporan penyeludupan yang diterima kerana ia merupakan satu kesalahan yang serius.

Justeru, katanya, Kastam Diraja Malaysia (KDRM), Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan polis perlu mengesahkan kebenaran laporan berhubung penyeludupan pasir ke luar sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan.

''Kita sekarang ini mendengar kenyataan yang bercanggah, ada kata penjualan terkawal, ada kata tidak terkawal.

''Saya harap kastam tidak berada dalam sindrom penafian kerana walaupun itu laporan rasmi yang diterima Ketua Pengarah, kadang kala ia tidak mencerminkan apa yang berlaku di bawah,'' katanya kepada pemberita selepas mengetuai Program Pemuda UMNO Prihatin di sini hari ini.

Khairy diminta mengulas kenyataan Pertubuhan Pribumi Perkasa Negara (Perkasa) yang menggesa kerajaan mengharamkan penjualan semua jenis pasir ke luar negara bagi membanteras sindiket penyeludupan sumber asli itu.

Semalam, Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali menegaskan, perdagangan pasir hanya membabitkan sekumpulan kecil peniaga tetapi menimbulkan banyak masalah

Tambah Khairy, pihak berkuasa terlibat perlu mengambil tindakan tegas dan meneliti setiap laporan berhubung penjualan atau penyeludupan pasir bagi memastikan ia tidak berlaku.

Sumber: Utusan

Apa sudah jadi dgn pihak berkuasa yg tak der kuasa!...ke manakah intergriti pegawai yang terlibat...Menteri berkenaan sila jawab? Kenapa dlm kes nie DAP & Pakatan senyap je tak berani nak komen? ...Selalunya merekalah "hero"... dlm apa jua perkara...Maybe ada agenda tersembunyi...PANAS!...PANAS!


JOHOR BAHRU: Polis menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat blog yang dikatakan menghina Almarhum Sultan Iskandar ibni Almarhum Sultan Ismail, yang mangkat kelmarin.

Ketua Polis Johor, Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff, berkata sebanyak 25 laporan polis diterima daripada pelbagai pihak di seluruh negeri ini yang dukacita terhadap penulisan blog adukataruna.blogspot.com itu.

“Kita akan cari dan heret mereka ke mahkamah,” katanya sambil menegaskan kesalahan itu adalah sangat serius dan tidak dapat dimaafkan.

Mohd Mokhtar berkata, kes itu disiasat mengikut Akta Komunikasi dan Multimedia serta Akta Hasutan 1948.

Sumber : Berita Harian

Apa sudah jadi dengan anak bangsa kita yang telah berani menghina Sultan/ Raja-Raja Melayu....buta sejarah betoi mamat blog adukakataruna tak baca sejarah. Mudahlah diperkudakan oleh bangsa lain...tak der maruah ke?





Sebenarnya gua malas ulas kes "amat panas" nie. Tapi disebabkan byk pihak tertentu yang senyap je buat pekak badak....takut hilang gelaran ke? . Moga2 ada wakil rakyat @ YB yang berani menyuarakan pendapat untuk kepentingan negara. Kata orang belakang parang kalau diasah kerap, akan tajam juga.

DAP nak jual pasir ke Singapura melalui :

1. Parlimen

2. Media yang bebas (bebas dari unsur DAP itu sendiri)

Jadi, secara tamadunnya, PAS dan PKR sendiri boleh membantah secara ilmiah hasrat DAP tersebut. Inilah pentingnya Malaysia Baru dibentuk.

1. Siapa yang menyerahkan Singapura kepada Cina Lee Kuan Yew?

2. Siapa yang menjual air murah dan beli semula mahal kepada Singapura?

3. Siapa yang menyerahkan ratusan ekar tanah tadahan air Kota Tinggi kepada Singapura sehingga kawasan itu dikawal oleh tentera Singapura?

4. Siapa yang menjual jutaan tan pasir Johor kepada Singapura sebelum ini?

5. Siapa yang dayus melihat jet2 pejuang tentera Singapura melampaui sempadan udara Johor dan Pahang?

6. Siapa yang kecut melaksanakan jambatan bengkok yang berupaya menjunamkan prestasi perlabhan Singapura?

7. Siapa yang jual saham syarikat kepentingan Malaysia (kesihatan, telekomunikasi) kepada Singapura?

8. Siapa yang tunduk kepada tekanan Singapura dalam kes Maybank membeli bank Indonesia?

9. Siapa yang membuka hak secara global termasuk Singapura dan Israel untuk membeli kepentingan tanah Johor dalam Wilayah Iskandar?

10. Siapa yang menterahkan Pulau Batu Putih kepada Singapura?

11. Siapa yang tunduk kepada tekanan Singapura dalam kes tanah Keretapi Tanah Melayu di Singapura?

12. Siapa yang gagal meruntuhkan rumah api Singapura dan membina rumah api milik Malaysia di Pulau Pisang?

13. Siapa yang sanggup mendaratkan khazanah minyak rakyat Kelantan ke Songkla, Thailand?

14. Siapa yang takut kepada Singapura dalam duit EPF pekerja Malaysia di Singapura?

Adakah semua ini melalui parlimen dan melalui media yang bebas? Inilah bahananya jika Malaysia Lama dikekalkan seperti mana kemahuan para ulama socai Terengganu. Takut mengharusi dan menguruskan satu perubahan berskala besar.

So fikir-fikirlah kepentingan anak cucu kita jangan tergadai dek kerana sikap kita yg. mementing kan diri sendiri, tamak haloba. JANGAN GADAIKAN MARUAH BANGSA!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...