Kelancaran Ummi berceramah berdasarkan fakta-fakta yang tepat membuatkan dakwaan Ummi Hafilda Ali terhadap Anwar Ibrahim, Samsidar Taharin dan Azmin Ali adalah benar walaupun penyokong tegar Anwar menafikannya. Sehingga kini ketiga-tiga mereka masih membisu tanpa sebarang kenyataan hanya sesekali terdengar dakwaan sinis dari Anwar Ummi adalah nyamuk baginya.

Tetapi harus diingat dalam masa yang sama betapa takutnya Anwar terhadap dakwaan Ummi yang penuh fakta tanpa sedikit pun kekeliruan. Beberapa blogger nyamuk pakatan rakyat membuat tafsiran bagi pihak Anwar menyatakan Ummi sudah tidak diterima keluarga adalah bohong belaka.

Apa pun yang paling menarik perhatian kenyataan Ummi adalah Allah tetap akan memberikan kemenangan besar buat yang benar dan yang teraniaya, sesungguhnya ALLAH MAHA MENGETAHUI, ALLAH MAHA MENDENGAR.Tiada jihab diantara langit dan bumi terhadap doa-doa orang yg teraniaya.


Allah Yang Maha kuasa, Maha Pengasih, dan Maha Penyayang, telah berfirman dalam al-Qur'an bahwa Dia dekat dengan manusia dan akan mengabulkan permohonan orang-orang yang berdoa kepada-Nya.
وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِى عَنِّى فَإِنِّى قَرِيبٌ‌ۖ أُجِيبُ دَعۡوَةَ ٱلدَّاعِ إِذَا دَعَانِ‌ۖ فَلۡيَسۡتَجِيبُواْ لِى وَلۡيُؤۡمِنُواْ بِى لَعَلَّهُمۡ يَرۡشُدُونَ (١٨٦)

"Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepada-Ku, maka hendaklah mereka itu memenuhi-Ku, dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran." (Q.s. al-Baqarah: 186).

Allah memiliki kekuasaan dan pengetahuan yang tiada batas. Dialah Pemilik segala sesuatu di seluruh alam semesta. Setiap makhluk, setiap benda, dari orang-orang yang tampaknya paling kuat hingga orang-orang yang sangat kaya, dari binatang-binatang yang sangat besar hingga yang sangat kecil yang mendiami bumi, semuanya milik Allah dan semuanya berada dalam kehendak-Nya dan pegaturan-Nya yang mutlak. Walau sepandai mana pun Anwar mengelak dengan menggunakan agen peguam handalnya seperti Karpal Singh dan Sankara Nair tidak mampu melebihi dari kekuasaan Allah.

Apa pun diminta adik Saiful sentiasa berdoa banyak-banyak kepada Allah kerana tiada hijab antara Allah dan doa orang yang teraniaya.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...