Sebaik saja Khalid keluar dari mengadap DYMM SUltan Selangor, dia telah spin kata baginda tidak mempunyai kuasa untuk menerima ataupun menolak perlantikkan yang dibuat oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam.

Kononnya kuasa ini telah ditarik balik pada krisis perlembagaan 1993 yang mana Undang-undang Tubuh Negeri Selangor turut dipinda bagi memusatkan kuasa persekutuan.

Pembohong babi tonyok!

Khalid hanya spin untuk menyalahkan UMNO. Sebenarnya Tuanku cadangkan kepada kerajaaan negeri untuk berbincang dengan SPA untuk mencari “jalan penyelesaian yang terbaik”.

Begitulah spin Khalid yang dibantu oleh Malaysiakini ... opps CIAkini.

Mana dia nak, dia nak tunjuk terer. Dia ban Khusrin. Dia tidak akan hadhir pada Majlis angkat sumpah Khusyin depan MB. Itu dia apin lagi. Angkat sumpah depan Sultan la bongok. Pada 6hb nanti.

Khalid spin berkata satu sidang DUN tergempar bagi meminda perlembagaan negeri bagi membolehkan Sultan dan MB lantik setiausaha kerajaan negeri, penasihat kewangan dan penasihat undang-undang.

Khalid mahu gubal Undang-Undang Tubuh Negeri supaya MB saja berkuasa nak lantik ketiga2 jawatan tersebut! Kalau Sultan tolak, dia nak tetapkan dalam 30 hari ia berkuatkuasa.

Pulangkan kuasa apa ke benda, si pembohong babi tonyok!

Sebenarnya Khalid tak boleh nak pinda Perlembagaan. Dia tidak ada dua pertiga majoriti seperti yang disebut dalam artikel 98(5) undang2 tubuh negeri.

Menurut Ipoh Malay sini, Pakatan ada 36 dari 56. Baru 64.3%, belum 66.7%.

Adakah Teng Cham Kin nak buat provokasi dan gantung dua ADUN BN? Belum majoriti dua pertiga. Dia kena dapatkan dua ADUN BN lompat undi!

Sebelum itu, Khalid ni lupa cerita Perak. Kalau Tuanku tak berkenan untuk diadakan sidang DUN tergempar, boleh DUN bersidang?????

Kah kah kah ... dahlah kau derhaka dengan Tuanku. Shuhaimi nak suruh rakyat revolusi jatuhkan SUltan?

Katalah ADUN BN sokong dengan amendment tertentu.

Darul Ehsan Today bertanya: sekiranya kuasa sultan dipulihkan dan tuanku masih tetap nakkan Kusrin menjadi SUK Selangor, adakah Khalid akan menerima baik keputusan Tuanku? Sedar tak Khusrin itu digemari Tuanku?

Tergagap Khalid nanti!

Dulu Anwar PKR dan pembangkang kutuk BN suka pinda Perlembagaan, bila mereka tak dapat apa yang mereka mahu, mereka pula nak pinda Perlembagaan?

Ini baru Undang2 Tubuh Negeri, Gerakan Timur tanya bagaimana pula jika mereka perintah Persekutuan kelak. Pasti mereka akan pinda Perlembagaan Persekutuan sesuka hati.

Sekarang pun sudah ada gerakan MyConsti yang nak pinda Perlembagaan tanpa peduli sejarah. Baca di blog Tun Faisal, panjang lebar dia pernah tulis.

Ko pergi baca kalau berani, maki hamun RBF sini.

Dia kata kamu pengkhianat, penipu dan pembohong dimalukan oleh diri mereka sendiri. Mana dia Aziz Bari, kononnya pakar perlembagaan? Pakar perlembagaan kepala otak dia.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...