BN sedia berhadapan dengan pakatan rakyat  yang dijangka akan menggerakkan jenteranya habis-habisan pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Merlimau pada 6 Mac ini.

Selepas beberapa siri kekalahan PAS menentang Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil sebelum ini, parti yang terkenal dengan sikap ekstrimnya itu pastinya akan bertindak 'luar biasa' untuk memenangi pilihan raya kecil kali ini.

"Kita dapat jangkakan mereka akan bertindak luar biasa dan berbuat apa saja dan pasti akan cuba sedaya upaya memastikan kemenangan berpihak kepada mereka.

Keputusan mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat semalam yang bersetuju agar PAS akan mewakili pakatan pembangkang itu di Merlimau.

Keputusan itu sekaligus menenggelamkan hasrat Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang turut menawarkan diri bertanding di kawasan berkenaan yang kononnya mampu menurunkan 'Budak ketot' sebagai calon

Umno optimis untuk mempertahankan kerusi DUN Merlimau yang menjadi kubu kuat parti itu.

Bagaimanapun Umno tidak boleh memandang rendah kekuatan jentera parti pembangkang terutamanya dalam setiap pilihan raya kecil kerana yang menggerakkan strategi  mereka adalah DAP.

Kita yakin rakyat akan terus memberi kepercayaan kepada BN untuk terus memperjuangkan nasib mereka... sebab itu saya katakan peluang kita amat baik namun kita tidak akan berasa terlalu yakin, kita perlu kerja keras.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...