Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim semalam mendesak supaya kerajaan Persekutuan meluluskan kerajaan pakatan Selangor menubuhkan Pasukan Polis sendiri. Apakah agenda pakatan Rakyat sebenarnya, adakah pasukan Polis itu menyamakan pasukan Askar Timbalan Setia Sultan Johor. Adakah pekatan rakyat Selangor yang diketuai oleh DAP mahukan polis mereka sendiri bagi mengawal keselamatan dalam negeri Selangor.

Menurut menteri besar, kononya mereka menyatakan kebimbangan kerajaan negeri terhadap kadar jenayah yang semakin meningkat dan menimbulkan kebimbangan serius di kalangan rakyat.

Kerajaan Pakatan selangor benar-benar mahukan sepasukan Polis sendiri dengan kadar segera.

Apakah rasionalnya Khalid berbuat demikian adakah DAP berkira-kira mahu pegang terus negeri Selangor atau mahu bawa Selangor keluar dari Malaysia itu kita belum tahu apakah agenda sebenarnya DAP Selangor. Mengikut Khalid Keselamatan rakyat adalah keutamaan kerajaan negeri, habis selama ini adakah Selangor tidak selamat.

Apa yang pasti DAP mempunyai agenda mereka sendiri kerana permohonan mereka dibuat setelah mereka dapat memerintah Selangor pada Julai 2008.

Jika Khalid rasa kenteraman awam sudah tidak terkawal ,dia perlu memohon Polis menambahkan anggota bagi mempergiatkan keselamatan di negeri Selangor bukannya menubuhkan pasukan Polis sendiri.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...