Terminal bas Puduraya yang ditutup untuk kerja-kerja baikpulih sejak bulan April akan lambat dibuka. Disebabkan cuaca yang buruk maka kerja-kerja tergendala sebulan dan hanya dibuka bulan Februari.

Din Puduraya kecewa dengan kelambatan ini. Maklumlah bulan cuti Parlimen hingga ke bulan March adalah peluang baik untuk selalu "balik kawasan." Lama sudah dia tak bertembung buah hati di tiket kaunter Puduraya.

Sepanjang perhentian sementara menggunakan Stadium Bukit Jalil, Din tak ke situ pasal terbuka sangat.

Tahu-tahulah kisah hubungannya sudah merebak. Tiada hotel berdekatan untuk sewa bilik untuk berjumpa secara rahsia.

Dia hanya pesan tiket pada budak-budak dan kawan-kawan hantar terus ke pintu bas setiap kali dia pulang ke Kubang Kerian pada Khamis malan Jumaat. Tengahhari besuk sempat dia sembahyang Jumaat di kawasan.

Pilihanraya Kecil Tenang akan bermula dengan hari penamaaan calun pada Januari 22hb dan pengundian pada Januari 30hb. Kalaulah Puduraya dah buka, bukan ke best kerana dia dilantik Pengarah Plihanraya Kecil Tenang.

Seluruh PAS akan tuju kepada dia di PRK ini kerana mereka nak lihat pencapaian Din sebagai anak Johor dari Pontian untuk menembusi Johor yang merupakan kubu kuat dan tempat asal usul UMNO.

(Asal usul UMNO adalah UMO di Batu Pahat, dan dilahirkan ide di Kelab Sultan Sulaiman Kg Baru KL, dan dirasmikan penubuhan di Istana Johor.)


PAS tidak ada modal di Tenang. Isu Felda yang cuba dihidupkan Mazlan Aliman akan padam sebelum dapat dibakar lagi. Paling Din takut adalah dirinya dijadikan tajuk kempen.

Blogger PAS dan Harakah sudah silap membuat isu dari pertemuan Salahuddin dengan Papagomo di Parlimen. Cepat dia orang ngaku blogger UMNO sudah mengaku. Mana bukti? Ada video ke?

Kau orang kena tahu. Papagomo bukan tuan punya isu ini. Dia cuma bantu hidupkan isu ini. [Tku brader.]

Ini adalah isu yang mula ditimbulkan oleh blog Skrew Kuat pada setahun dulu. Sayang Skrew Kuat sudah malas blogging.

Dialah yang beri detail sikitsini. Tukang hebah cerita ini adalah kami The Unspinners dan Parpukari.

PAS hentam Papagomo tak guna, yang tahu detailnya ialah Skrew Kuat.

Bila agaknya Skrew Kuat akan dedahkan butiran yang panas .... ? Apakah yang akan didedahkan? Ada gambar? Nombor bilik? Buku? Video ka?

Itu kami The Unspinners kena duduk minum pekena kopitiam dengan Skrew Kuat di kedai Kopitiam di Labis dulu. Nak tanya dia dulu.

Semalam Skrew Kuat kata, kita kasi chance pada Din Puduraya buat sidang akhbar dahulu. Kalau tidak ... hihihi ... nang bu tinang koi buti koi.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...