Lim Kit Siang sudah bersuara begitu juga Anwar Ibrahim dan pencacai-pencacai parti pembangkang yang lain. Mereka akan putarbelit dan kaitkan apa sahaja tentang kerajaan UMNO/BN dengan krisis politik Mesir, walau pun ada kalanya tidak masuk akal dan menyerlahkan kekontangan otak mereka.

Baru-baru ini, Lim Kit Siang telah cuba mengaitkan Krisis Mesir dengan Suhaimi Shafie dengan DS Najib Razak walau pun ianya tidak masuk akal dan tangkap muat sahaja. KLIK SINI

Seperti yang kita tahu, Lim Kit Siang adalah merangkap bapa Lim Guan Eng merangkap Penasihat DAP merangkap orang penting mempermudahkan anak beliau sendiri naik di dalam politik DAP, 

Jika benar Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim, Nik Aziz dan lain-lain begitu seronok sangat mengaitkan krisis Mesir, apa pula yang mereka akan katakan tentang perletakan jawatan Gamal Mubarak, anak Presiden Hosin Mubarak?

Difahamkan bahawa perletakan jawatan beliau semalam dianggap sebagai satu langkah positif Presiden Hosni Mubarak untuk meredakan kemarahan Rakyatnya.

Selain daripada kenaikan harga barangan di Mesir, nepotisme dan kronisme di negara Teluk itu telah menjadi barah yang sangat merbahaya. Rata-ratanya, rakyat Mesir menolak terang-terangan konsep nepotisme iaitu cubaan Presiden Hosni Mubarak untuk mempermudahkan anak beliau mengetuai dan memerintah Mesir.

Maka, MP menyarankan Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Nik Aziz dan yang lain supaya cermin diri mereka. Lim Guan Eng, Wan Azizah, Nurul Izzah dan yang lain mesti letak jawatan dahulu. Beranikah? Atau buat-buat tak tahu?

Jangan sampai ludah terpalik ke mudah sendiri yang sudah penuh dengan air ludah!

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...