Sejak mula diberi mandat oleh rakyat Pulau Pinang sendiri pada PRU12 Cina DAP sudah mula menunjukkan belang sebenar mereka. Cina DAP yang diketuai oleh Lim Guan Eng seorang Cina Melaka anak kepada Lim Kit Siang sudah mula mengatur langkah mereka sebenar setelah berpura-pura mencontohi pemerintah menjadi khalifah Umar Abd Aziz mendapta pujian dari pemimpin Pas.

Padan muka penyokong Pas pun dihalaunya, sebelum ini kerajaan BN tidak pernah menghalau pun

Kini Khalifah Lim (Umar Abdul Aziz) telah bertukar menjadi yahudi mabuk, menghalau orang-orang Melayu yang cuba-cuba menceburi diri dalam bidang perniagaan. Adakah pemimpin Pas dan PKR yang beragama Islam masih diam membisu setelah kedai-kedai dan rumah umat-umat Islam di Pulau Pinang.

Pemimpin Pas dan PKR yang dahulunya lantang bersuara kononnya untuk membela orang Islam kini terus diam dan membiarkan Cina DAP menghancurkan 'tempat cari nafkah' umat Islam di Pulau Pinang.

Kini Modus Operandi Cian DAP kian menyerlah mana-mana rakyat Pulau Pinang yang tidak menyokong DAP mereka akan menghalau dari Pulau Pinang. "Hendak tak hendak kita terpaksa juga sokong Cina DAP jika tidak kami dihalau dari bumi Pulau Pinang ini", kata seorang peniaga yang masih belum dihalau.

Inilah episod malang bagi umat Islam yang menyokong Pas dan PKR.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...