Perhimpunan anjuran GAPS yang turut melibatkan PERKASA, telah berlangsung di Dataran MBSA. Turut serta dalam perhimpunan berkenaan adalah Ketua Pemuda MCA, Ketua Pemuda MIC dan Ketua Pemuda UMNO Selangor yang baru selain Ketua Puteri UMNO Selangor.

Matlamatnya cuma satu iaitu menyampaikan memorandum bantahan kepada Menteri Besar Selangor berhubung kemelut perlantikan SUK yang baru selain cubaan Khalid Ibrahim yang didalangi oleh DAP untuk MENGHAPUSKAN KESULTANAN SELANGOR.



Paling menarik ialah apabila perhimpunan kali ini turut disertai oleh Ketua Pemuda MCA, Dr. Kow Cheong Wei yang pernah mencetuskan polemik menyeru MCA dan parti-parti komponen BN keluar dari gabungan berkenaan sewaktu MCA dibelasah teruk oleh DAP akibat kekalahan pada PRU 12. (BACA DI SINI)

Kow Cheong Wei merupakan penyandang kerusi DUN Kinrara pada 2004 tetapi kalah pada 2008 di tangan Teresa Kok. Dia juga mengesyorkan agar wakil-wakil rakyat bukan Melayu agar memahiri pertuturan dan penguasaan Bahasa Melayu, sekaligus menjadikan dia sebagai sasaran kebencian utama Teresa Kok memandangkan Teresa Kok punya Bahasa Melayu mengalahkan orang Zulu baru mendarat di Tanah Melayu!!!

Turut sama dalam perhimpunan itu juga adalah Ketua Pemuda MIC Selangor, Shankar Raj.

Signifikannya perhimpunan ini ialah ini adalah kali pertama Ungku Salleh terlibat dalam perhimpunan sebegini sebagai KETUA PEMUDA UMNO SELANGOR yang baru. Malah perhimpunan ini juga berjaya melibatkan Ketua Puteri UMNO Selangor yang sangat jarang kelihatan muka dan tubuh badannya.

Ketua Pemuda yang baru, Ibrahim Ali yang sudah tidak sesak dadanya macam kena hempap buntut gajah, GAPS yang mula mendapat rentak, Puteri UMNO yang mulai keluar dari memperkatakan tentang fesyen baju dan gincu bibir, Ketua Pemuda MCA Selangor yang sudah mula berjalan di tebing jalan raya, Ketua Pemuda MIC Selangor yang baru keluar dari tempurung.... segala-galanya adalah YANG BARU!!!

Maka khabar-khabar angin yang mengatakan Ezam Mohd Noor akan memimpin satu lagi demonstrasi besar di jalan raya untuk mempamerkan kebencian terhadap PKR-DAP Selangor... mungkin hari Sabtu ni kut? Sumber pula menyatakan demonstrasi besar ala-Reformasi 98 di Jalan Kebun membabitkan Ezam.... namun tarikhnya tidak pula diberitahu...

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...