Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini dibidas kerana dikatakan memberi gambaran tidak tepat mengenai isu kalimah "Allah" dalam tulisannya dalam akhbar luar negara bagi tujuan politik. Datuk Wira Syed Ali Alhabsee berkata Anwar juga sedang giat melobi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) luar negara untuk memburukkan imej kerajaan berhubung isu kalimah 'Allah'.

Perbuatan beliau bersekongkol dengan negara luar termasuk media asing amat membimbangkan kerana apa yang sebenarnya berlaku di negara ini berhubung isu kalimah Allah telah diputarbelitkan. Anwar menuduh kononnya kerajaan gagal menangani isu serangan ke atas beberapa gereja Kristian dan rumah ibadat agama lain tiga minggu lalu. Tindak-tanduk itu merupakan satu pengkhianatan dan memberi gambaran seolah-olah kerajaan Barisan Nasional (BN) yang didokong UMNO telah menzalimi kaum minoriti di negara ini. Beliau mengulas artikel Anwar dalam The Wall Street Journal yang bertajuk "Muslim Have No Monopoly over Allah" (Orang Islam Tidak Mempunyai Monopoli terhadap Allah) baru-baru ini.

AmatPanas:

Tu la..mulut rakyat kata sekarang ni, "kerana kepentingan peribadi dalam politik, agama Islam sanggup digadaikan". Kalau orang kata Anwar ni pejuang agama Islam, dah lama Karpal Singh kena hentak, dah lama mangkok-mangkok hayun DAP ni kena tampar ngan Anwar. Tapi amat malang sekali melayu Pakatan ni bebal sangat terus menerus mengundi Anwar Ibrahim sehingga fikiran mereka terpesong. Siapa tak tahu Anwar ni seorang pemidato yang hebat? Dia bercakap bohong pun orang percaya, tapi bohongnya itu terlaksana atau tidak?

Nak kata dia ni ade kaitan dengan yahudi, kang ade plak pembaca kata AMATPANAS ni menulis tanpa fakta. Oh! Aku peduli apa? Habis semua blogger's pro (taik la pro) pembangkang selama ini menulis menggunakan fakta yang betul? PERGI MAMPOS laaaa!

Apa-apa pun, melayu sokonglah Anwar dan nescaya Islam di negara ini akan semakin ditindas dan hak-hak bumiputra akan dilupuskan sedikit demi sedikit. Pada masa itu, merasalah sendiri akibatnya daripada menyokong perjuangan seorang peliwat yang hanya mementingkan agenda peribadi.




0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...