Ramai pihak yang mengatakan akan berlakunya perubahan kabinet tidak lama lagi. Bukan kitchen kabinet tetapi kabinet Dato Seri Najib Razak. Some said, it will happens in February or March.

Yang menariknya nama Khairie, menantu TunLah dikatakan akan masuk dalam kabinet. Ramai yang cakap Tok Jib akan bagi tempat kepada teman hidup nori ni.

Dulu orang-orang kata, KeJut akan dapat post Timbalan Menteri Pelancongan. Kali ni, tak tahulah. Mungkin Timbalan Menteri Kewangan. Dengar khabar, rakan-rakan KJ kat luar sudah menunggu seperti mulut buaya yang ternggangga luas padang bola.

Ramai rakan-rakan yang sedang menunggu untuk mendapatkan jawatan bagus punya di syarikat yang kerajaan ada kepentingan.

Sekarang ni, ramai kawan-kawan KeJut ada di beberapa syarikat kerajaan seperti Tabung Haji. Mereka kontrol macam raja di sana dan ada yang mendapat faedah untuk kumpul duit. Pandangan kata mungkin untuk siap sedia untuk lawan apa yang patut.

Satu lagi pandangan, ubah kabinet ini mungkin saksikan orang luar masuk. Ada cerita daripada gedung ilmu atau tempat lain yang ramai orang pandai. Kata mereka, mungkin ada orang Sabah dan Sarawak akan diberikan tempat.

Buleh ke orang jawab soal ubah kabinet ni?

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...