Krisis Pakatan Rakyat (PR) semakin serius apabila ia merebak ke negeri Pulau Pinang selepas Ketua Menteri, Lim Guan Eng hari ini dikritik keras oleh Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohd Hashim yang melabelkan Setiausaha Agung DAP itu sebagai pemimpin diktator, cauvinis dan berpemikiran komunis. Pembangkang itu harus berhenti bertolak ansur dengan pemimpin dari Melaka terbabit yang gagal melaksanakan janji-janji mereka yang 'ditabur' pada pilihan raya umum lalu.


Lim menjadi bebanan kepada PR Pulau Pinang jika dia terus memerintah dengan gaya diktatornya. Lim tidak gemar dikritik. Beliau juga melabel mereka yang mengkritiknya sebagai ejen Barisan Nasional, malah rakan-rakan DAP juga tidak boleh membantah jika beliau membuat sesuatu keputusan. Antara janji-janji manis pilihan raya itu adalah pilihan raya majlis tempatan dan sistem tender terbuka. Tetapi apa yang dilakukannya sekarang lebih teruk dari Barisan Nasional (BN) kerana dia sendiri yang mempengerusikan lembaga tender.


Ia amat memalukan apabila projek-projek dianugerahkan kepada kroni, Lim tidak sesuai sebagai Ketua Menteri kerana beliau bukan dari kalangan rakyat tempatan dan tidak memahami tentang sentimen tempatan. Beliau juga gagal membawa pelabur luar walaupun telah ke seluruh dunia untuk menarik pelabur. Pengundi tahu, rakyat Pulau Pinang sangat teliti dengan perkembangan ekonomi.

AmatPanas:

Sekarang sudah jelas sekali yang Lim Guan Eng Hampeh ni memang tak boleh pakai sebab kalau kat Melaka dah kena reject, apatah lagi kat Penang? Macam mana Penang boleh angkat dia, aku pun tak tahu. Mungkin ada rasuah? Meh suruh SPRM siasat! Takyah la kot, buang masa SPRM je siasat manusia hampeh ni talam 10 muka ni. "Siot je bagi kes Ketua Menteri kaki disko ni". Memang padan muka gambar Lim kena bakar ngan penduduk kampung Buah Pala tahun lepas. Semasa pilihanraya mulut bukan manyak sinang janji itu ini tapi lancau la satu haram pun tak tertunai.

Baca berita atas tu betol-betol, dia cakap nak buat tender terbuka tapi yang menjadi pengerusi lembaga tender tu siapa? Dia juga, takde masalahnya dia menjadi pengerusi.. menjadi masalahnya apabila semua tender dia bagi kroni dia je yang buat. Buktinya? Ni dia.. tengok gambar ni.. gambar kroni dia mengampu dia habis-habisan. Dalam bahasa english kata "KISS BUT!" ataupun "KISS ASS'HOLE!" Agak-agaknya kalau meninggal dunia, ada tak orang nak sponsor papan tanda macam ni?


Ah.. baru ingat, nama kroni itulah ialah BannerKing Kong Kepala Hotak Korang Berjambol 8 Keturunan!! Susah plak eh bila cina lahabau ni jadi Ketua Menteri, habis kroni sendiri dibalunnya. Ade ke peniagaan Banner orang melayu bernama BANNER KING? Setahu aku takde, paling-paling nama yang biasa orang melayu letak ialah PRINTING COMPANY. Paling koman la, tapi Banner King Kong ni confirm cina yang punya. Cina tolong Cina katakan... nama pun kroni, ye tak? Buat apa Cina nak tolong Melayu? Kalau ada pun, percentage'nye kecil gile.


Teringat hari tu, ade ahli DAP Penang letak jawatan dan keluar parti kononnya tak sanggup nak kritik parti sendiri dan ex ahli DAP tu join PCM plak untuk kritik kerajaan negeri Penang. Woit lahabau! Bukankah ini bermaksud "sesiapa yang mengkritik Lim adalah agen-agen Barisan Nasional"?? Oo.. PCM tu parti komponen BN ke? Bukan.. nyatalah pemergian ex ahli DAP itu bukan kerana takut mengkritik DAP tetapi di ancam oleh DAP sendiri agar tidak membuka/menyebarkan kebenaran yang sebenarnya! Mulut dah kena Tutup! Dia masuk PCM hanya untuk mengaburi mata penyokong bahawa DAP Penang tidak menghadapi masalah dalaman!

Lim..Lim.. apa punya keturunan la dia ni.. Kalau seorang pemimpin tak boleh dikritik, alamatnya pemimpin itulah yang paling bodoh, bahlol dan sememangnya pemimpin itu berasal dari keturunan yang bodoh sombong.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...