Krisis kebangkitan rakyat di Mesir menentang pemimpin zalim Hosni Mubarak berlanjutan ke hari yang ke sepuluh hari ini. Pelbagai kejadian buruk dilaporkan telah berlaku. Pihak Polis dikatakan sudah tidak berada di balai Polis, banyak balai-balai yang dibakar. Banduan-banduan dibebaskan dari penjara, kejadian jenayah berlaku tanpa kawalan kerana tiada lagi pihak berkuasa yang menjalankan tugas. Namun inilah harga yang perlu dibayar oleh rakyat bagi menjatuhkan pemimpin zalim.


berita yang terbaru di perolehi, pihak kerajaan Hosni Mubarak telah menghantar kumpulan-kumpulan pro kerajaan untuk bertempur dengan rakyat Mesir. Berpuluh-puluh bas menurunkan kumpulan pro kerajaan di kawasan majoriti rakyat Mesir yang melakukan demonstrasi. Ada yang menaikki kenderaan seperti motor, kuda dan sebagainya sambil melontarkan bom petrol ke arah rakyat Mesir. Keadaan semakin tidak terkawal.



Di bawah ini beberapa keping gambar para penunjuk perasaan (rakyat Mesir) menjaga keselamatan diri mereka dengan memakai pelindung kepala (helmet) buatan sendiri untuk bertempur dengan kumpulan pro kerajaan yang dihantar oleh pimpinan Hosni Mubarak untuk bertempur dengan orang awam.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...