Akibat terlalu taksub dengan perkara khurafat, sekumpulan kaki ekor yang ingin cepat kaya sanggup membawa tebu dan pisang untuk menjamu dua ekor gajah hiasan yang terletak di pintu masuk Wat Siam, di Kampung Baru Padang Sanai, dekat sini.

Tindakan kaki ekor berkenaan yang membawa tebu dan pisang untuk menjamu gajah hiasan di Watthai Pradit Tharam itu menimbulkan rasa kurang senang masyarakat keturunan Siam di kampung berkenaan.Gajah diperbuat daripada simen setinggi kira-kira 2.5 meter itu dikatakan menjadi tumpuan kaki judi selepas mendakwa seorang kaki ekor mendapat habuan RM100,000 apabila kononnya mendapat mimpi nombor bertuah selepas mengunjungi gajah itu kira-kira lima tahun lalu.

Satu lagi cerita akibat terlalu hendakkan undi Cina,  Nizar dan rakan-rakannya sanggup pegang lilin dan sembah gambar Teo Beng Hock lepas tu dia kata antara sedar dengan tidak. kemudian dia pergi serata kampung mengatakan dia tak bersalah dan pada ketika pula dia bertaubat di atas kerja-kerja kurafat yang dilakukannya

Apa yang pentingnya kedua-dua itu adalah syirik(menyekutu Allah) wajar bertaubat nasuha

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...