Makin lama makin menjadi puak-puak DAP ni! Peniaga juga menyatakan bahawa semasa pemerintahan BN, mereka tak dilayan kejam sebegini! Apalah salah besar sangat berniaga disitu? “Kami bukan kaya, nak berniaga pun kumpul modal anak-beranak. Pendapatan pun bukan banyak, peniaga kaum lain dibiarkan bebas berniaga tetapi peniaga kecil macam kami diganggu,“Kenapa kerajaan negeri Pulau Pinang tidak boleh bertolak ansur langsung? Dulu ketika pemerintahan Barisan Nasional (BN), tidak pernah kami dilayan begini tapi keadaan sudah lain. Kerajaan negeri seolah-olah mahu menabur pasir dalam periuk nasi kami,dan akhirnya mereka hendak Melayu hilang dibumi Pulau Pinang” kata salah seorang peniaga gerai di negeri Pulau Pinang. 

Apa yang hendak dikatakan lagi ketika ini sudah tidak berguna lagi kerana pemilik gerai-gerai yang diroboh ini adalah penyokong kuat Pas, Pkr dan DAP semasa PRU12. Kononnya DAP akan memerintah lebih adil dari BN  sehingga sanggup meletakkan Lim Guan Eng(kafir) setaraf dengan Khalifah Islam


Kini lihatlah khalifah yang diampu-ampu itu telah melakukan perkara yang tidak kita terfikir akan berlaku. Kini menangis air mata darah sekali pun tiada apa yang boleh membantu hanya melihat dengan penuh keinsafan terhadap kesalahan diri kita yang mengundi mereka dahulu.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...