Masyarakat di sekitar Labis tidak dapat menerima perbuatan suami calon parti PAS, Maarof Abd. Mutalib, yang merupakan seorang guru sanggup mengambil cuti sakit semata-mata untuk menemani isterinya, Normala Sudirman berkempen dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang.
Perbuatan Mutalib itu jelas sekali mencemarkan kredibiliti institusi perguruan dan hanya memberi teladan buruk kepada pelajar-pelajar untuk menipu dan lebih giat ponteng sekolah.

Masyarakat di kawasan ini kehairanan dan 'terpinga-pinga' memikirkan bagaimana guru di Sekolah Menengah Kebangsaan Tenang Stesen masih dapat menemani isterinya untuk berkempen di setiap pelosok DUN Tenang.

Menurut Ketua Kampung Felda Tenang, beliau kesal apabila seorang penjawat kerajaan sanggup menyalahi etika dengan berbohong untuk mendapatkan cuti sakit. "Cuti sakit tidak boleh disalah gunakan, ia memang sudah menyalahi etika, kalau dia benar-benar sakit, dia sepatutnya duduk di rumah dan bukannya berkempen untuk pilihan raya," katanya.

Katanya, apa yang membuatkan beliau marah adalah parti PAS sering melaungkan syiar Islam namun mereka sanggup berbohong dan mengabaikan amanah sebagai seorang pendidik semata-mata mengejar kuasa politik.-Utusan

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...