Saudara mara dan warih kami di Labis memberitahu hari ini PAS telah melancarkan jentera pilihanraya kecil untuk Dewan Undangan Negeri Tenang di Johor. Nampak kelihatan adalah Sam Ketot PKR, Tuan Ibrahim Tuan Man Naib Presiden PAS,

Sementara itu, orang ramai tertanya-tanya mengenai kain rentang Skandal Din Puduraya yang terpampang di Pejabat Pos Tenang. Siapa dia Din Puduraya? Apa pula skandal Din Puduraya?

Din Puduraya tak datang ke Tenang. Batang hidung pun tak nampak. Kain rentang menulis akan membuat pendedahan panas. Adakah ini membuat Din rasa tak senang?

Adakah betul akan ada pendedahan di Tenang atau hanya amaran kepada PAS supaya jaga kelakuan dan budi bahasa di negeri orang? Jangan nak bawak stail ganas ala pantai Timor mereka ke negeri Johor.

Kalau lakukan juga, habis Din Puduraya akan ditelanjangkan.

Tenang ini tiada isu tempatan yang PAS boleh main. Kalau iya pun, itu hanya isu-isu yang melibatkan polisi nasional yang bukan mudah dan agak kompleks untuk diselesaikan.


Pada mereka, hanya bantu apa yang patut dan usah ada kacau mereka. Jangan nak kacau dan apikan tak tentu pasal.

Kalau salah cungkil isu, kena terpalit muka sendiri juga.

Labis adalah kawasan luar bandar dan hanya pekan kecil di perantara Segamat, Batu Pahat, dan Muar. Rakyat sini hidup aman dan damai antar ketiga2 kaum utama dan orang asli seletar.

Jangan ko nak bawak wayang kulit ala Bagan Pinang sini.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...