Pergeseran di antara protal mesra pembangkang, MalaysiaKini dan PAS Selangor semakin menjadi-jadi!
Hari ini, Ketua Penerangan PAS Selangor pula cuba coverline kenyataan boss beliau, Hassan Ali!Kenyataan tambahan perlu dibuat kerana Setiausaha PAS Selangor sebelum ini mungkin tidak menyakinkan langsuung!

Habis satu Pakatan Rakyat melenting. Agak-agaknya orang yang paling tension sekarang ialah Khalid Ibrahim sendiri! Sudahlah beliau beria-ia tak setuju, tengok-tengok rakan politik beliau sendiri yang menyokong SUK baru, Khusrin Munawi! Tak ke marah si MB Selangor ni mungkin sampai tahap nak pelempang saja si Hassan Ali!

Sila rujuk di antara kenyataan MalaysiaKini :-

Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Hasan Ali berkata, beliau percaya isu berhubung pelantikan Datuk Mohammed Khusrin Munawi sebagai setiausaha kerajaan negeri (SUK) akan dapat diatasi.


Hasan berkata, beliau sebelum ini pernah menghadapi masalah ketika bekerjasama dengan Mohammed Khusrin yang ketika itu menjadi pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Exco hal ehwal agama Islam itu menjelaskan, tidak wujud masalah apabila Khusrin melaksanakan dasar-dasar yang ditetapkannya.(bacaan seterusnya..KLIK SINI)
Siapa la di dalam kepimpinan Pakatan Rakyat yang tidak melenting dan melompat si katak lompat apabila membaca laporan berita tersebut! Lagi-lagi ditulis oleh portal yang mesra mereka. Tergagap la mereka buat seketika!

Dan sehingga artikel ini ditulis, MalaysiaKini masih berdiam diri dan tidak mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai isu ini di dalam portal tersebut. Begitu juga dengan blog-blog pro-pembangkang yang seolah-olah tidak mahu campurtangan di dalam isu ini kerana ibarat peribahasa ditelan mati emak diluah mati bapa !
Seperti yang penulis katakan kredibiliti MalaysiaKini telah dicabar oleh puak politik sendiri! Selama ini web portal berita itu menyebelahi dan memenangi parti PAS tetapi hari ini portal tersebut seperti 'ditikam dari belakang' dan dimalukan!

Persoalannya,

Apakah MalaysiaKini mahu mengaku dan melutut begitu sahaja hingga boleh menjatuhkan maruah portal tersebut atau MalaysiaKini akan mempertahankan nilai laporan berita mereka?

Jika mereka benar-benar ada maruah dan berada di pihak yang benar, MalaysiaKini tidak akan melutut kepada permintaan PAS. Seperkara lagi yang belum didengar ialah ada juak-juak parti pembangkang yang menuduh MalaysiaKini dah jadi talibarut UMNO pula! Atau agen APCO!

Kita tunggu reaksi MalaysiaKini!

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...