Luahan dari Penduduk Sungai Kechil, DUN Sungai Bakap, Nibong Tebal


Selepas tersiarnya rintihan penduduk sungai kechil berikutan banjir di TV3, Pihak pembangkang bangkit menyurakan tidak kepuasan hati didalam laman sosial facebook.Kononnya ketidak puasan hati kerana adun kesayangan mereka turun padang semasa banjir buruk melanda sungai kechil baru-baru ini dan juga ahli perlimen Nibong Tebal bekas calon Pilihan PKR yang kini sudah menjadi adun bebas.

Gambar diatas adalah bukti kehadiran adun PKR kononnya.Nak diceritakan disini.kepada pembaca.memang ada kelibat adun PKR dari Sungai Bakap hadir tapi hanya sekejap saja rata-rata penduduk tidak terlihat langsung wajah Adun yang datang berjumpa dengan mangsa banjir bertanya permasalahan. Mungkin takut nak hulur duit kot? Ialah sebab taknak sponser makan dan bantuan.haha.

Ada cerita yg paling menarik kecewa dan lucu apabila Adun PKR Sungai Bakap menyuruh wakil penduduk membeli makanan dengan mengunakan wang poket sendiri..hahah lawak,lucu campoq kecewa hal ini telah diceritakan oleh seorang penduduk kampung Teluk semasa kehadiran adun itu ke kampung mereka. Kampung teluk diantara kampung yg terjejas akibat banjir awal bulan lalu.

Penduduk kesal sikap Ahli Parlimen dan Adun PR yang tidak ambil endah dengan penduduk dibawah kawasan mereka. Ditambah pulak dengan tekanan penduduk selepas kawasan mereka dilanda banjir,banyak barang-barang rumah dan ternakan telah musnah dan terpaksa beli peralatan rumah yang baru,kini sudah seminggu berlalu selepas banjir besar melanda kampung Sungai Kecil batang hidung wakil rakyat pon tak nampak datang menjenguk.kemana perginya slogan pakatan kononnnya CAT?

Sepatutnya masa sebegini lah wakil rakyat dari PKR ini perlu mengambil kesempatan dekatkan diri dengan penduduk disini. Rata-rata masyarakat kampong sangat kesal dgn wakil rakyat yg diwakili oleh parti PKR ini. Pemerintahan sangat berbeza ketika kawasan ini diwakili oleh parti (UMNO)Barisan Nasional. Dulu jika ada sesuatu bencana yang melanda kampung.wakil rakyat barisan nasional yg banyak membantu dari mula hingga akhir. Banyak bantuan dihulurkan dari segi Makanan,wang ringgit dan berbagai-bagai bentuk lagi. Hanya tuhan yang tahu kesedihan yg dialami oleh penduduk kampong sungai kechil ketika ini.

Kini tiada lagi tempat penduduk mengadu selain dari wakil kadun yang dilantik daripada parti (UMNO)Barisan Nasional iaitu Tuan Haji Mohd Foad(Naib Ketua UMNO Bahagian NT dan juga Dato Zainal Abidin apabila mereka ada masa lapang mereka akan datang ke kampung bertemu dengan penduduk dengan dibantu oleh Pengerusi JKKKP iaitu Tuan Haji Edaruddin.

Jutaan terima kasih kami ucapkan kerana masih ada lagi pejuang yang sentiasa membela nasib rakyat khususnya bangsa melayu dikawasan Kampung Sungai Kechil ini. Kepada pihak yg masih dibuai mimpi pembangkang sedarlah tuhan telah tunjukkan kita pemimpin yg sebenar yg boleh meminpin kita.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...