Satu pembaca Utusan Mohd Razlan Muhammad Rafii dari Seputeh ada bertanya persoalan kenapa Namewee dilayan begitu istimewa:

NAMEWEE, nama yang terkenal kerana gelagat budak jahat yang menghina negara dengan menggubal lagu Negarakuku pada suatu ketika dahulu.

Belum pun isu itu dilupakan oleh masyarakat, dia berkarya lagi dengan menghina TNB dan menghina Melayu dengan lirik Melayu Balik Hutan Jadi Sakai. Selepas itu, dia membuat satu lagi klip video yang menghina Guru Besar dengan perkataan-perkataan lucah.

Semua ini tidak terbukti perbuatannya suatu kesalahan kerana pihak kerajaan tidak mengambil tindakan terhadapnya. Terbaru, menteri yang menjaga undang-undang memaklumkan tidak ada kes terhadap Namewee.

Kelmarin (9 Disember 2010) dia telah datang berjumpa dengan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz di Parlimen. Budak ini telah dilayan istimewa sekali lagi apabila dapat melepasi pengawal Parlimen tanpa mengikut protokol berpakaian di Parlimen dengan hanya memakai baju T tanpa tali leher dan memakai tutup kepala.

Peribadi yang suka mengutuk orang lain dan mengkritik kerajaan bukannya satu tiket membenarkan dia melanggar peraturan di Parlimen. Kenapa pihak yang bertanggungjawab boleh membenarkan dia memasuki Parlimen tanpa mengikut peraturan yang telah ditetapkan? Yang menerima kunjungan pula, seorang menteri yang menjaga hal ehwal Parlimen yang mahir dengan selok-belok tatacara dan etika Parlimen.

Kemungkinan selepas ini menteri berkenaan akan memberi alasan bahawa dia tidak memasuki Dewan. Tetapi umum tahu jika hendak memasuki bangunan Parlimen sudah tentu ada etika dan peraturan berpakaian seperti memakai tali leher dan berkemeja lengan panjang. Sebagai rakyat Malaysia, saya berasa pelik, apakah istimewanya orang bernama Namewee ini sehinggakan boleh berbuat apa sahaja di Malaysia tanpa ada undang-undang yang boleh menghalangnya.
Rakyat biasa pun sedar ... Cerdik sangatkah Nazri?

Isu namewee bukan desak dia mohon maaf kepada orang Melayu tapi PERKASA desak kerajaan ambil tindakan terhadap dia. Dia hanya minta maaf untuk isu dahulu, iaitu isu lagu Negara Ku.

Apa langsung asyik nak tuntut dia maaf dan kita maafkan setiap kali dia ulang kebiadpaan nya. Naik lemaklah dia.

Isu Namewee adalah menuntut KDN ambil tindakan terhadapnya. Sengallah Menteri-Menteri macam ini ...

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...