Nama tak disebut namun dipercayai jelas beliau merujuk kepada Ahli Parlimen PKR kawasan Padang Serai, Kedah, N. Gobalakrishnan yang beberapa hari kebelakangan guna medan Twitter untuk lepas geram pada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Azmin Ali.

Mengambil kira komentar Dr Syed Husin dan cara Anwar ‘bo layan’ Gobala – senang cakap tunggu masa sahaja Datuk Ibrahim Ali akan ada geng baru di galeri Ahli Parlimen Bebas di Dewan Rakyat.

Namun, jangan tolak kemungkinan Parti AKIM yang akan ditukar namanya pada KITA pimpinan Datuk Zaid Ibrahim tiba-tiba dapat kerusi free pertama di Dewan Rakyat.

Gobala memang kow team dengan Zaid semasa pemilihan jawatan PKR tempoh hari.

Cuma sekarang semua orang sedang perhati apa game Gobala dan apa pula game PKR.

Adakah beliau akan cabut atau tunggu dan terus main Twitter sampai dipecat.

Setiausaha Agung PKR Saifuddin Nasution yang cuba downplay pemberontakan Golala cuma kata beliau menerima aduan dari kalangan akar umbi parti itu tentang gelagat Ahli Parlimen Padang Serai itu asyik balon parti dalam Twitter.

Katanya, hal berkenaan akan dibincangkan dalam Biro Politik PKR dalam masa terdekat.

Kes Gobala ini sebenarnya sudah sampai peringkat point of no return .

Tak cukup balon dalam Twitter, Rabu, Golala keluar kenyataan media kata Anwar yang patut dihadapkan ke Jawatankuasa Disiplin bukannya beliau.

Gobala pun tahu beliau kini langgar tembok lawan tauke begitu.

Siapa tak geram sudahlah aduannya mengenai kepincangan dalam pemilihan jawatan tidak dilayan kini orang yang tidak dikenali, peguam N Surendran dilantik sebagai salah seorang Naib Presiden.

Aduan tentang kepincangan pemilihan bukan sahaja menjadi jeritan Gobala malah juga Badrul Hisham Shahrin yang tewas jawatan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK).

Kemuncaknya Chegu Bard juga telah menolak perlantikan untuk ‘ tutup mulut’ sebagai Timbalan Setiausaha Agung PKR.

Mustapha Kamil Ayub, calon yang tewas jawatan Timbalan Presiden PKR nampaknya sudah gam mulut setelah dilantik ahli Biro Politik PKR.

Sumber-sumber PKR memberitahu Gobala dan Chegu Bard jawabnya cuma akan ‘menyalak bukit’ sajalah kalau nak terus komplen bab pemilihan.

Walaupun semua orang tengok bagaimana kerusi melayang dan macam-macam cacamarba lagi semasa pemilihan berlangsung...Anwar seboleh-bolehnya nak pendam semua itu macam tak ada hal.

‘Umpan’ bukan susah….sendiri mau ingat pilihanraya umum tak jauh lagi.

Tak puashati tolak sebelah...banyak cakap harapan nak jadi calon boleh melepas.

Dah tu semua sedang berangan-angan nak jadi itu ini kalau-kalau dapat tawan Putrajaya nanti.
Gobala dan Chegu Bard silalah terus ‘menyalak’ sampai ke tua…

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...