Foto Anwar Ibrahim di dalam portal berita Big Peace!

Anwar Ibrahim berada dalam satu situasi yang sangat tertekan. Yang terbaru, beliau di dapati berbohong mengenai APCO. KLIK SINI

Sebelum ini, beliau terperangkap di dalam wayang politik beliau sendiri apabila cuba menonjolkan diri beliau sebagai anti-zionis dan anti-Israel tetapi akhirnya beliau dikatakan terpaksa menjelajah negara asing untuk 'memujuk' pihak-pihak yang terasa dan kecewa dengan talam dua muka beliau.

Jika diperhalusi, di manakah Anwar Ibrahim mahu mengadu domba dan menagih simpati jika pemerhati dan wartawan politik Barat yang satu ketika dulu alat promosi beliau, sudah sangsi terhadap beliau?

Brad Jackson di dalam The New Ledger telah menulis dan menyindir Anwar Ibrahim mengalami keadaan mental yang tidak stabil. KLIK SINI. Bukan itu sahaja!

Artikel bertajuk : Secretary of State Clinton Should Steer Clear of Malaysia’s Anwar Ibrahim yang di tulis olehChuck De Vore pada 26hb Oktober yang lepas benar-benar telah menyerlahkan perasaan muak pemerhati-pemerhati politik Barat dan Amerika Syarikat terhadap Anwar Ibrahim.

Selain daripada melarang Hillary Clinton, Setiausaha Negara Amerika berjumpa Anwar dan komentar klasik beliau iaitu "Anwar Ibrahim is no Aung San Suu Kyi", Chuck De Vore secara terbuka menyatakan bahawa Anwar Ibrahim adalah manipulator yang pandai memperalatkan ahli politik dan media Barat.


Beliau menulis :-
There’s no denying that Anwar Ibrahim knows how to manipulate Western press and politicians. Ibrahim has fashioned himself a sympathetic profile in the West by leveraging the sodomy charges the nominally Muslim government has twice maladroitly leveled against him while claiming to be two things he isn’t: a government reformer and a moderate Muslim.


Entri terakhir di dalam artikel tersebut lebih keras bunyinya. Jika Hillary Clinton masih mahu berjumpa dengan Anwar, maka demokrasi akan hancur. Rujuk di bawah :-
If Ibrahim’s People’s Justice Party (run by his wife, Wan Azizah Wan Ismail) comes to power in 2011, it will likely mark another occurrence of democracy being used to destroy democracy. Secretary of State Clinton, if she meets with Ibrahim, will act to boost his destructive charade.

Chuck DeVore, seorang Ahli Dewan Undangan California seterusnya telah mengkritik Anwar Ibrahim di dalam artikel beliau yang bertajuk Human rights, international affairs and a reply to Thor Halvorssen regarding Anwar Ibrahim and Malaysia


Entri terakhir di dalam artikel itu Chuck DeVore memberi amaran tentang permainan politik Anwar Ibrahim. Beliau menulis :-
In the case of Malaysia, I strike a note of caution, maintaining that, despite the ruling party’s flaws, Anwar Ibrahim’s coalition would likely turn back the clock on human liberty, while placing at risk the nation’s substantial non-Muslim population.
Dalam masa yang sama, terdapat artikel Barat yang mengaitkan Anwar Ibrahim dengan organisasi yang disiasat oleh FBI kerana aktiviti-aktiviti terorrist!


Portal media luar negeri, American Thinker melaporkan bahawa Anwar Ibrahim terlibat dengan organisasi The International Insitute Of Islamic Thougt yang berselindung di belakang agama Islam tetapi terlibat di dalam aktiviti terorrist.

Nampaknya, lebih ramai lagi pihak yang perlu di saman oleh Anwar Ibrahim, itu pun jika Anwar Ibrahim berani !

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...