Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim menggesa kepimpinan tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengkaji semula kedudukan dan kerjasama parti itu dengan DAP di Pulau Pinang. Menurutnya, setelah mendedahkan sikap Ketua Menteri, Lim Guan Eng sebagai pemimpin cauvinis, diktator dan berfikiran bahaya, kepimpinan tertinggi PKR perlu mengambil langkah terbaik demi kelangsungan parti itu.

Dasar yang dibawa Guan Eng sejak memerintah Pulau Pinang telah memberi masalah kepada pemimpin PKR di negeri itu yang kebanyakannya bertanggungjawab terhadap kawasan dan masyarakat Melayu.

‘‘Guan Eng kata dia khalifah, khalifah apa kalau gerai-gerai tanpa lesen milik peniaga Melayu ditarik balik dan premis mereka dirobohkan. Tidak timbul persoalan mengenai tindakan saya seterusnya, cuma dengan pendedahan ini, saya serahkan kepada kepimpinan tertinggi PKR untuk mengkaji kedudukan PKR di Pulau Pinang,’’


AMAT PANAS:

PKR patut kaji kerjasama PKR dengan DAP? Rasa-rasanya ini tidak perlu sebab kedua-dua parti ini memang 'talam dua muka', hari ni kata janji esok kata xda pun janji? Baru setahun jagung mengelarkan diri mereka 'Pakatan' tetapi tak ada pun ciri-ciri sepakat yang ditunjukkan. Malah apa yang terjadi, jauh lebih teruk dari apa yang disangkakan.

Yang patut dikaji semula adalah kerjasama PAS dengan PKR dan DAP. Kaji kerjasama PKR dengan DAP buat apa? Hari ini PKR ludah DAP, DAP pijak gambar PKR..esok lusa berzina kembali. Tengoklah.. kalau mereka cukup berani, keluar saja dan berpecah terus.

0 Responses so far.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...